НОД "Хосха аалап килдi"


Тема_____Хоосха ааллап килдi ___
Основание для выбора темы_программа « Иркеҷек», автор – составитель Арчимаева М.С
Возрастная группа__средняя_________
Ӧӧн пӧгiннер: хоосханың оңдайын кӧрерге, палғаластығ чоох пӱдiрерi
Пӧгiннер:   мал-хусты , айап, чахсы хайарына кӧніктірері.
                     сурығларға нандырары
Наа сӧстер: пораатай, хығырарға, ас-тамах
Кирек ниме-ноолар: хоосха  ойнаҷах, хоосха паза пораатай маскалары, пластилин, палыхтарның шаблоннар, краскалар, ӧңнiг карандаштар , ас-тамах хоостары

Ÿгредiгнiң чӧрiмi
Этап образовательнойдеятельности
Организация рабочего пространства
Деятельность взрослого
Деятельность детей
Психолого-педагогические условия/ Условия социальной ситуации развития
1. Олғаннарны занятия тимнирі

-Изеннер!
-Кӧрiңер, хайдағ пÿÿн чалахай кÿн!Кÿлÿнiбiзеңер хоосха чiли, амды кӧйтiг тÿлгÿ чiли, анаң кÿлÿнiбiзеңер прай чÿреңернең! Амды кÿлÿнiбiзеңер ÿдÿр тÿдÿр!
-Изеннер!


Олғаннар кÿлÿнзiрiпчелер.


2. Ӱгредiгнiң ӧӧнi
Аудиозапись хоосханың табызы














Ойнаҷах хоосха
-Ниме табызы истелче? Чахсы тыңнаңар. Адай табызы ба?

- Хайда ол? Ноға сыхпинча? Хайди сiрер сағынчазар?
- Орта, хыйғаҷахтар! Хоосханы хығырабызарға кирек.
- Хоосхаҷах, хоосхаҷах,
Кил пiссер ойнирға,
Пiс сағаа, пiс сағаа
Палых, сӱт пирербiс.
- Хоосхаҷах пiсте испинче, тыыда хығыралар ба?
Пастағызын ағыриин хығырчалар, соонаң тыыда
- Хоосха пiстiң хорыхча! Хайди аны часхырыбызарға?
Я, орта. Аны сыйбабызарға кирек, паарсах сӧстер чоохтап пирерге.




Олғаннар тыңнапчаларадапчалар
- Пу хоосха табызы
Олғаннар сағыстарынаң ÿлесчелер
Олғаннар воспитательнең хада хоосханы хығырчалар
- Хоосхаҷах, хоосхаҷах,
Кил пiссер ойнирға,
Пiс сағаа, пiс сағаа
Палых, сӱт пирербiс.





Олғаннарның сағыстары


Хоосхаҷахты сыйбап, паарсах сӧстер чоохтапчалар.
-Пу хоосха. Ол сiлiг, нымзах, ах, ачыныстығ, ӧкерiк, абахай.



Условия для выражения детьми своих мыслей












Условия для выражения детьми своих мыслей
3. Тынаң тузы
Хоосханың паза пораатайларның маскалар
Кӧглiг музыка ойнапча
Пiр пала санастырығ хоостыра «хоосха» полча, пасхалары – «пораатайлар». Кӧглiг музыка ойназа, пораатайлар учух чӧрчелер. Музыка тохтап парза, хоосха оларны тударға харасча.
Условия двигательной активности




Столда ас-тамах хоостары










Столда пластилин,  палыхтың шаблоннар, краскалар, ӧңнiг карандаштар,
- Олғаннар,хоосха сiрернеңхада ойнапастаппарды.
Нимее хоосхаҷах хынча?

Столда ас-тамах хоостары чатча.
-Олғаннар, хоосханың ас-тамағын таап пиреңер.
Нимее хоосхаҷах хынча?





Хоосхаҷаха ас-тамах тимнеп пирерлер бе?






ХыйғаҷахтарУғаа татханнығ чиис тимнiпсалғазар!


Олғаннар сағыстарынаң ÿлесчелер


Олғаннар хоостар таапчалар

Олғаннар хоос кӧзiтчелер, ас-тамахты адапчалар
-Сÿтке, итке, палыхха, вискасха, китекетке, колбасаға


Олғаннар пос алынҷа тоғынчалар
Условия для выражения детьми своих мыслей












Условия для выражения детьми своих мыслей
4. Рефлексия
Ниме пÿÿн сiрерге кӧңнеңе кiрдеХайди сағынчазарсiрернең прай ниме килiсте?
Условия для выражения детьми своих мыслей



Приложение











Комментариев нет:

Отправить комментарий

Обо мне

Моя фотография
Меня зовут Надежда Владиславовна. Я – воспитатель. Каждый день детей связан с детским садом. Радостные и грустные, спокойные и печальные, мы всегда рядом с ними. Мы, воспитатели, вводим ребят в интересную и счастливую жизнь. Отправляемся вместе с ними на поиски чудес, угадываем, чего они хотят, что их тревожит и заботит. Помогаем научить их отличать хорошее от плохого, воспитать в них доброту, милосердие, трудолюбие, вырастить их достойными людьми. Быть воспитателем – искусство многогранное и сложное. В разных ситуациях воспитателю приходится выступать в разных ролях, он для детей и учитель, который все знает, всему учит, и друг по игре, и близкий человек, который все поймет и выручит в трудную минуту